fredag 14. desember 2012

Spisslue!:)

så søte å super enkle å strikke!!:)
Har strikket et par slike nå, her er to av de.
den første ble var egentlig ment til største gutten min, men den ble altfor liten. så da får lillebror den:)
Neste lue justerte jeg slik at det værtfall ble passelig til en 1 1/2 åring :)

Syns disse luene er så fin, også har ikke alle likedan luer !:))
+ at de er praktisk med hals i tillegg:)

jeg har brukt dobbelt tråd baby ull:) men du kan gjerne bruke annet også:)
det går ca 2 nøster om jeg husker rett.
 pinne nr 4 å 3,5.
La opp 2m på pinne 4 - Strikk riller. øk 1m i starten på hver omg.
fortsatte til jeg hadde 63 m, å la opp 7 m på slutten av neste pinne. å pinnen etter la jeg opp 7 m nye på den andre siden. nå har jeg 77 m, å strikker 17 riller.
gikk over til pinne nr 3,5, å strikket 2r å 2vr 5 omg , så fell av.

Strikka opp 23m på hver side + la opp 6 nye masker fremme. på pinne 4  (52m)
2r 2vr 8omger
9 omg : 2r øk1 2vr øk1 fortsett ut omg
3r-3vr 15omg og felte av.  Sy lua bak . 
 
dette er det jeg gjorde med den  minste luen. Vil du ha en større så kan du bare justere på maskeantallet:)
 
dusken velge du selv om du vil hekle eller gjøre slik jeg har gjort. Har bare flettet tråder å laget en liten dusk:) 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar