torsdag 14. juni 2012

Uke oppdatering.

Termin: 03.10.12 (menstermin: 03.10.12)

Uke: 24 dag 2 
Vekt: 650 gr
Full lengde: 29 cm
Utålmodig: Nei ikke i det hele tatt :)  dette svangerskapet til nå har gått utrolig fort! Plutselig er jeg over 24 uker:D
Kjønn: Det har vi ikke fått vite til nå :P men neste ul er om 5 uker, så kanskje vi får se det da ;)
Navn: Vi har jentenavnet klart, fra forgje  svangerskapet. Victoria:) Guttenavn er vi kanskje enig om, men stresser ikke veldig siden vi enda ikke vet om det kommer en gutt eller jente.
Utstyr vi mangler: Eneste vi mangler er elektrisk vippe/gyngestol, som vi hadde å som jeg var altfor snar å selge :P men det er et must, så skal kjøpe Graco sweetpeace:)
Ellers har vi handlet inn nøytrale håndduker, vaskekluter,gasskluter, søskenvogn med bag å nytt stellebord. Vi har det meste av utstyr etter Kevin:) Klær har jeg ikke kjøpt fordi jeg liker å kjøpe blått/rosa å når jeg ikke vet hvilke farger jeg skal gå etter så lar jeg det vente til jeg vet ;) Og har ikke tenkt å kjøpe så masse klær fordi de rekker jeg ikke å bruke fordi jeg har erfart å få 1000 vis av gaver. Og jeg har jo tatt vare på alle klærne som er fin etter Kevin.
Vektøkning:ca 5 kg. føler at jeg har fått litt ekstra på rompen å låran :P å magen da så klart !!:) Å kanskje et lite tegn til lovehandles;) Men det bekymrer ikke meg, de forsvinner fort etter fødselen:)
Strekkmerker:Nei ingen til nå. Er jeg like heldig som sist så slipper jeg strekkmerker denne gang også:)
Hevelser og vann i kroppen: Nei.
Aktivitet: Det er en aktiv liten baby der inne, det er værtfall sikkert!:) Stor forksjell fra forgje svangerskap. Kevin er jeg sikker på har liggi og sovet i 9 mnd:P Noe han enda er veldig glad i :P
Hode ned: Nei
Kynnere: Mye. Veldig ubehagelig :/ men hadde endel med Kevin også veldig tidlig.
Sulten: Kanskje mere sulten om morningen:)
Matkick: Sitron <3 Det hjelper også mot halsbrann:)
Plager: Halsbrann:S  Det går utover matlysten min :( Ellers har jeg utrolige ligamentsmerter når jeg går, trenger ikke gå mere enn en tur på storsenteret så strekker det seg sånn:/  Men det går fort over når jeg står stille. Det stopper ikke meg, å man blir jo vant til det :)
Humør: Har ikke lagt merke til så mye annet enn at jeg fort kan bli emosjonell:D Noe som er nesten litt plagsomt! Jeg kan sitte å lese et blad om noe trist og nesten begynne å grine.
Neste kontroll: Jordmor time 18 juli. Neste ultralyd kontroll (vekstkontroll) om 5 uker. Hvis alt går bra til da, blodtrykket holder seg nede og proteiner i urin holder seg borte! Hvis det skjer så må jeg til Hammerfest med engang fikk jeg beskjed om fra legen der igår.
Høygravid: Nei:)


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar